[ad_1]
به گزارش راسخ
مدتی پیش در دیجیاتو به بازدید یک دوو ماتیز تیونینگ شده پرداختیم. این هاچبک ریزنقش به جای موتور کوچکش، به پیشرانه شش سیلندر واکسهال تجهیزشده می بود. اکنون تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa عملیات تحول موتور و تیونینگ پژو ۲۰۶ را به عکس کشیده است. این پژو مشهور به جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن، از پیشرانه K20 هوندا سیویک منفعت میبرد.
این چنین بخوانید: تیونینگ دوو ماتیز با موتور V6؛ خودرویی کوچک که میتواند چالشبرانگیز باشد!
پژو ۲۰۶ یکی از مشهورترین هاچبکهای اروپایی است که در ابتدای قرن بیستویکم در اروپا، آسیا و آفریقا اراعه شد. این ماشین در کشورمان شهرت قابل توجهی دارد، چرا که نزدیک به ۲۰ سال توسط ایران ماشین مونتاژ میشد. حتی اکنون هم نسخه فیسلیفت این ماشین یعنی پژو ۲۰۶ پلاس با نام پژو ۲۰۷ هم چنان توسط ایرانماشین به تشکیل میرسد. پژو ۲۰۶ در بریتانیا نیز شهرت قابل توجهی دارد و حتی مورد تمجید مجریان اسبق برنامه تاپ گیر نیز قرار گرفت.
جزئیاتی از فرآیند تیونینگ پژو ۲۰۶ در بریتانیا
پژو ۲۰۶ برای مدتی در مسابقات رالی نیز شرکت داشت و سپس از دو دهه، هم چنان مورد علاقه خودرودوستان قرار دارد. این پژو ۲۰۶ جیتیآی نیز توسط مالک خود به خوبی نگهداری میشد اما شکستن سوپاپ موتور، شرایط آن را تحول داد. مالک تصمیم گرفت به جای تعمیر یا معاوضه موتور با نمونه مهم، عمل به تیونینگ پژو ۲۰۶ کند.
مالک تصمیم گرفت تا به جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن که روی پژو ۲۰۶ نصب شدهاند، از موتور دولیتری K20A هوندا سیویک Type R با کد EP3 منفعت گیری کند. یقیناً این کار با مشاوره و همکاری تیم تیونینگ انجام شد. در کنار معاوضه موتور، ترمزها نیز با اتصالات چهار پیستونی و دیسکهای برمبو تحکیم شدند. این چنین دریچه گاز ماشین نیز از نوع بزرگتری انتخاب شد.
همه تغییرات انجام شده ریز و درشت در فرآیند تیونینگ پژو ۲۰۶، به نتایج شگفت انگیزای منجر شدهاند. این ماشین روی دستگاه داینو ۲۳۱ اسببخار قوت را نشان داد. برای قیاس باید بدانید که تیپ اسپرت پژو ۲۰۶ RC در نسخه استاندارد، حداکثر ۱۷۷ اسببخار قوت تشکیل میکرد. یقیناً ماشین مورد نظر ما برای یک سری مسابقات خاص آماده شده است و مناسب منفعت گیری شهری نیست.
دسته بندی مطالب
کسب وکار
[ad_2]