[ad_1]
احمد نعمتقسمت در او مباحثه با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در ۸ماهه سال جاری در حوزه سواری ۱۵ درصد، وانت ۴۳ درصد، ون ۳ درصد و کامیون و کشنده ۲۶ درصد با رشد تشکیل روبه رو بودیم اما در مینیبوس و اتوبوس تولیداتمان منفی گزارش شده است.
دبیر انجمن خودروسازان افزود: در کل در هفتماهه امسال ۸۸۲ هزار و ۴۷۱ دستگاه ماشین تشکیل داشتیم که در قیاس با زمان شبیه سال قبل نزدیک به ۱۸ درصد رشد داشتهایم.
دبیر انجمن خودروسازان پافشاری کرد: برنامه افزایش تشکیل شرکتهای خودروساز تا آخر سال بهشرط فراهم ارز و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت هم چنان در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد.
نعمت قسمت تصریح کرد: تلاش ما این است که زیانهای وارده بهواسطه قیمتگذاری دستوری را به گوش مسئولان وابسته در مجلس و دولت برسانیم.
از بین بردن زیان خودروسازان با اراعه در بورس کالا
وی در ادامه او گفت: اگر قرار نیست قیمتگذاری دستوری رفع بشود حداقل مسئولان اجازه دهند بخشی از خودروها را بهمنظور جبران زیانهای حاضر در بورس کالا اراعه کنیم.
دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: شورای رقابت علیرغم قولهای زیاد در راستای تحول نرخ اما حاضر به انجام این کار نشد و همین امر علتافزایش سطح زیاندهی شرکتهای خودروساز در صورتهای مالی منتشره در سامانه کدال شد.
نعمتقسمت او گفت: یکی از دلایل ناخشنود بودن سهامداران از کیفیت محصولات به او گفت و گو قیمتگذاری دستوری بازمیگردد چون هنگامی نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد به قطعهسازان بدهکار هستیم توان تولیدکننده در این حوزه کم میبشود و بازدهی منفی خواهد داشت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: چندین دفعه به شورای رقابت اظهار شد به خودروسازان اجازه داده بشود بهمنظور خروج از زیان و ترقی کیفیت ماشین خود قیمت را بر پایه ضوابط سازمان حمایتاشکار کنند.
واقعیسازی صورتهای مالی خودروسازان با تجدید برسی داراییها
دبیر انجمن خودروسازان در آخر در خصوص عمل های ایرانماشین و سایپا بهمنظور خروج از ماده ۱۴۱، اظهار کرد: تجدید برسی داراییها یکی از مسیرهای مناسب برای خروج از زیان است چون جهت واقعیسازی صورتهای مالی و بازسازی شرکتها در جهت رشد اقتصادی میبشود.
انتهای مطلب/+
[ad_2]
منبع