نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی مشتریان حقیقی کارگزاریها

نحوه ثبت و به روزرسانی اطلاعات هویتی مشتریان حقیقی کارگزاریها_راسخ

[ad_1]
به گزارش راسخ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا سیدی، رئیس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه هیئت مدیره سازمان در خصوص نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری را ابلاغ کرد.

در ابلاغیه رئیس اداره بازرسی کارگزاران بورس آمده است؛ بر پایه نامه شماره ۱۷۲۵۸۳ /۱۲۲ تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۴ کمیته پایش ریسک بازار متضمن نامه شماره ۲۸۷۵۶۵/ ۱۲۱ تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۳ اداره بازرسی کارگزاران و هم‌این چنین مفاد صورتجلسه اول بهمن ۱۴۰۳(نوشته نامه شماره ۱۲۲/۱۶۹۴۸۹ تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳) درمورد مخاطرات مربوط به تغییرات اطلاعات مشتریان در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری مقرر شد، اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان در زیرساخت BackOffice شرکت‌های کارگزاری با زمانبندی تعیین شده به شرح بندهای زیر فقط از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به طور برخط و بدون واسطه، دریافت و به‌روزرسانی شود و امکان هرگونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکت‌های کارگزاری سلب شود.

در قسمت فرد دیگر از ابلاغیه اصرار شده است؛ تخلف از مفاد این مقرره، حسب مورد مشمول تنبیهات انضباطی مقرر در دستورالعمل احکام عمومی تنبیهات انضباطی بازار اندوخته مصوب ۱۷ اسفند ۱۴۰۳، هیات مدیره سازمان است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در وب سایت خبری راسخ بخوانید.

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع