به گزارش راسخ
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسام بیگدلو دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفتوگو با تسنیم با رد شایعه افزایش دیدنی قیمت محصولات شوینده، اظهار کرد: مواد شوینده، در دسته کالاهای سلامت محور قرار میگیرد از اینرو نمیتوان این محصولات را از سبد مصرف تقلیل و یا حذف کرد؛ انجمن شوینده مدام تلاش دارد که بین سود منطقی تشکیل و رضایت مصرفکنندگان اعتدال را تشکیل کند.
وی با گفتن این که کمبودی در زنجیره تامین مواد شوینده وجود ندارد، او گفت: انگیزه افزایش قیمت وقتی حس میشود که تولیدکمتر از نیاز سرزمین باشد این در حالی است که تشکیل جاری نیاز بیشتر از ۳۰۰ میلیون نفر را پوشش میدهد بعد در شرایطی که تشکیل بیشتر از نیاز است و تولیدکننده فعال بیشمار در سرزمین فعالیت دارند افزایش قیمت موضوعیت اشکار نمیکند و اخباری از این دست فقط نظم و اعتدال بازار داخلی را برهم میزند.
بیگدلو با اشاره به تعامل سازنده و همکاری مستمر انجمن شوینده با سازمان حمایتاز تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، افزود: اخبار انتشار کردن افزایش قیمت، انتظارات تورمی را در بین تولیدکنندگان تشکیل و نگرانی را در بین مردم زیاد تر میکند؛ خبر افزایش ۶۰ درصدی قیمتها مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون فقطً بازنشر یک خبر قدیمی از سوی برخی رسانهها صورت گرفته است و انجمن مترصد افزایش قیمت شویندهها نیست و صنعت در اسایش کار خود را جستوجو میکند.
قیمت صادرات مواد اولیه و محصول شوینده ۳۵۰ میلیون دلار است
دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بر فضای رقابتی تشکیل مواد شوینده تصریح کرد و افزود: تشکیل شوینده ۲.۵ برابر نیاز داخلی است و این صنعت چندان به کنترل قیمت نیاز ندارد چون تولیدکنندگان در یک فضای رقابتی فعالیت خود را جستوجو میکنند از اینرو برای نگه داری بازار خود به حاشیه سود اندک اکتفا دارند.
این فعال اقتصادی قیمت صادرات مواد اولیه و محصول در سال قبل را نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار خبرداد و افزود: ظرفیت صادرات بیشتر از این عدد است و هم اکنون تولیدات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، شمال آفریقا و … صادر میشود.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
کسب وکار