به گزارش راسخ
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احد عابسی، رئیس قسمت مطالعات و طراحی ایستگاههای شارژ گروه مپنا در کارگاه «آشنایی با شارژرهای ماشین برقی، از فناوری تا نصب» در حاشیه بیستونهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با گفتن این که سیاستهای سرزمین در حوزه ماشین برقی از انتهای سال ۱۳۹۶ و ابتدای ۱۳۹۷ تحول کرد، او گفت: در سال ۱۴۰۳ خودروی برقی راهحلی برای ناترازی سوخت نقل شد، از این رو مسئولان سرزمین تصمیم بر واردات خودروی برقی در سرزمین گرفتند.
وی با گفتن این که به دو علت آلایندگی و افت مصرف سوخت، جهان به سمت منفعت گیری از خودروی برقی رفتهاست، افزود: افت مصرف سوخت، افت آلودگی هوا و افت هزینههای ناشی از نگه داری سلامت جهت شده ایران هم بهسمت منفعت گیری از خودروی برقی حرکت کند، از این رو خودروهای همهبرقی از سال ۱۴۰۲ داخل سرزمین شد.
رئیس قسمت مطالعات و طراحی ایستگاههای شارژ گروه مپنا- مکو درمورد خودروهای برقی حاضر در ایران گفت: هماکنون ۱۲ هزار خودروی برقی در سرزمین وجود دارد و یکی از خودروهایی که داخل ایران شده، مدل SUV است. این مدل ظرفیت باتری نزدیک به ۷۰ کیلو وات در ساعت و ظرفیتی معادل ۵۰۰ کیلومتر پیمایش، یعنی به اندازه خودروهای بنزینی دارد.
عابسی با گفتن این که شارژ خودروها ار نظر زیرساختی، به دو مدل کند و سریع تقسیم میشود، او گفت: همه خودروهای برقی یک شارژر آنبرد دارند که با برق منازل هم شارژ میشود. به این علت وقتی که پیمایش شهری دارید، میتوانید خودروی خود را در خانه شارژ کنید؛ اما برای طی مسافت طویل، باید از شارژ سریع منفعت گیری کنید که فرآیند شارژ آن نیم ساعت تا یک ساعت طول میکشد.
وی درمورد تعداد جایگاههایی که به شارژر برقی ماشین تجهیزمی باشند، او گفت: در تهران پنج پمپ بنزین داریم که شارژ خودروهای برقی را پوشش میدهد. برای این جایگاهها، یک گیگاوات ساعت انرژی تامین کردیم و هر ماه نزدیک به ۲۰ درصد به این ظرفیت اضافه میشود که این مقدار انرژی پاسخگوی نیاز ۱۰ هزار نفر است، این چنین پنج پارکینگ و ۱۲ ایستگاه داریم که با شارژر AC خودروها را شارژ میکنند، یقیناً درنهایت همه جایگاههای سوخت سرزمین باید به شارژر برقی تجهیزباشند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
کسب وکار