به گزارش راسخ
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دولت با مقصد بهبود خدماترسانی و افزایش خورسندی مردم، سامانه جدیدی تحت گفتن «ایران ۱۲۸» یا «فواد» (فوریتهای اداری) را طراحی کرده است. این سامانه با همکاری یکی از اپراتورها راهاندازی شده و از دهم اردیبهشت ماه به طور آزمایشی در استان قزوین اغاز به کار خواهد کرد.
چگونگی کارکرد سامانه ایران ۱۲۸
شهروندان در صورت روبه رو با تأخیر در خدماترسانی، برخورد نامناسب کارمندان یا مشکلات شبیه در ادارات، میتوانند با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند.
تماسها توسط کارشناسان آموزشدیده در مرکز تماس دریافت و بلافاصله به دفتر بازرسی و برسی کارکرد دستگاه وابسته ارجاع میشود.
در همین خصوص رفیع زاده رئیس سازمان اداری و استخدامی او گفت: رسیدگی به شکایت امکان پذیر به طور حضوری، تلفنی یا الکترونیکی انجام شود و نتیجه نهایی از طریق پیامک یا تماس تلفنی به مراجعهکننده اظهار میشود.
اهداف سامانه فواد
افت نارضایتیهای خرد از کارکرد ادارات که طبق معمولً به علت زمانبر بودن پیگیریهای رسمی، گزارش نمیشوند.
برسی اثربخشی برنامههای اصلاح نظام اداری و بهبود فرهنگ خدمترسانی.
منفعت گیری از ظرفیت قسمت خصوصی برای مدیریت سامانه و جلوگیری از بروکراسی اداری.
زمانبندی گسترش سامانه
بعد از اجرای آزمایشی در قزوین و از بین بردن مشکلات احتمالی، این سامانه کم کم در دیگر استانها راهاندازی خواهد شد. این چنین، برنامهریزی شده تا بانکها، پیشخوانهای خصوصی و دیگر مراکز خدمات عمومی نیز تحت پوشش این سیستم قرار گیرند.
تا زمان اظهار رسمی، شهروندان استانهای دیگر از تماس با سامانه خودداری کنند تا فرآیند راهاندازی به درستی انجام شود.
این مطرح با همکاری وزارت ارتباطات و بر پایه تواناییهای موفق بینالمللی طراحی شده و امیدوار است گامی مؤثر در جهت افزایش مطمعن عمومی به نظام اداری باشد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
کسب وکار