آموزش فرآیند کار با سامانه دفاتر تجاری+فیلم

آموزش فرآیند کار با سامانه دفاتر تجاری+فیلم_راسخ


به گزارش راسخ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر پایه اظهار سازمان امور مالیاتی سرزمین، از تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ با راه‌اندازی سامانه پلمب الکترونیکی دفاتر تجاری، فرآیندهای سنتی و دستی جای خود را به روشی کاملاً دیجیتال داده‌اند. این دگرگونی بنیادین که در چارچوب اجرای بند (ج) ماده ۴ برنامه هفتم پیشرفت به انجام رسیده است، افزون بر تسریع در روندهای اجرایی، موجبات افزایش شفافیت در ثبت اطلاعات و تحکیم نظارت بر فعالیت‌های مالی مؤدیان را فراهم آورده و این چنین به افت هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی در منبع های ملی و افت مشکلات ناشی از خطاهای انسانی انجامیده است.

به‌جهت قانون یادشده، منفعت‌گیری از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی برای اراعه دفاتر پلمب‌شده الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی، برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که عمل به پلمب دفاتر تجاری می‌نمایند، الزامی است.

ادامه مطلب
هزینه دولت بیشتر از مالیات/گام1شفافیت باطرح نشان دارکردن_راسخ

افت زمان پلمپ دفاتر الکترونیک از چند روز به چند دقیقه

با اجرای الکترونیکی این فرآیند، زمان زمان پلمب دفاتر به چند دقیقه افت یافته است؛ به‌طوری که بلافاصله بعد از پرداخت و امضای الکترونیکی، عملیات پلمب تکمیل و امکان ثبت اظهارنامه دفتر تجاری برای متقاضی فراهم می‌شود. این چنین، با حذف فرآیند فیزیکی، موارد جعل دفاتر نیز رفع شده است.

افت مداخله انسانی و گمان تخلفات با اجرای دفاتر الکترونیک

تشکیل کد رهگیری پرونده مالیاتی، اتصال سامانه ثبت و امور مالیاتی، و منفعت گیری از کارپوشه‌های الکترونیکی، جهت شده است تا فرآیندها با افت مداخله انسانی، با دقت و شدت بیشتری انجام پذیرد و سازمان امور مالیاتی به سهولت به اطلاعات دفاتر دسترسی داشته باشد.

ادامه مطلب
موافقت شورای پول و اعتبار با اعتبار 15 هزار میلیارد تومانی 2 خودروساز

این تحول در پی جلسات مستمر بین سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت شرکت‌ها، معاونت راهبردی قوه قضائیه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی دو سال تازه محقق شده و هم‌اکنون قسمت اعظم پلمب دفاتر به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

افت هزینه ۱۲۰ میلیاردی پلمپ دفاتر

در سال‌های قبل، از جمله در سال ۱۴۰۲، بیشتر از ۴۵۰ هزار خواست پلمب در سرزمین ثبت شده می بود که هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان را به متقاضیان تحمیل می‌کرد. فرآیند دستی، افزون بر هزینه، زمان‌بر نیز می بود و در مواردی، صدور دفاتر تا خردادماه سال سپس به طول می‌انجامید؛ قضیه‌ای که جهت تأخیر در اخذ یا تمدید کارت بازرگانی می‌شد.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در وب سایت خبری راسخ بخوانید.

شایان ذکر است که در پی عملیاتی شدن فرآیند پلمب الکترونیکی دفاتر قانونی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک سرزمین با همکاری سازمان امور مالیاتی، تا آخر اسفندماه ۱۴۰۳، بیشتر از ۷۰۰٬۰۰۰ رکورد مرتبط با این فرآیند به‌صورت الکترونیکی دریافت شده است. بر این مبنا، تنها مؤدیانی که دفاتر تجاری خود را به‌صورت الکترونیکی پلمب کرده‌اند، بعد از اغاز منفعت‌برداری از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، امکان ورود به سامانه و ارسال اطلاعات مطابق دستورالعمل‌های وابسته را خواهند داشت.

ادامه مطلب
امسال سود سهام عدل در فواصل منظم واریز می شود_راسخ

ویدئوی آموزشی سازمان امور مالیاتی که منظور گسترش منفعت گیری مودیان از سامانه دفاتر تجاری تهیه شده است نیز به شرح زیر است:

.

 

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع