برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل باید وارد فرآیند اجرایی شود

برقی سازی ناوگان حمل ونقل باید داخل فرآیند اجرایی شود_راسخ

[ad_1]
به گزارش راسخ

حسینعلی حاجی دلیگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در او مباحثه با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: با دقت به ناترازی بنزین از یک‌سو و او گفت و گو تشدید‌ آلودگی هوا در فصول سرد سال از نظر دیگر، او گفت و گو برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل و حرکت به سمت گسترش سهم سوخت پاک‌تر از سوخت‌های فسیلی در سبد حمل‌ونقل سرزمین یک الزام است.

او گفت: در عرصه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل، شرکت‌های خصوصی می باشند که اظهار آمادگی کرده‌اند که واردات خودروهای برقی داشته باشند، در این خصوص مسئله مهم این است که در کنار واردات خودروهای برقی، تکنولوژی وابسته نیز داخل سرزمین شود؛ درواقع اگر امروز برای برقی‌سازی ناوگان نیاز به واردات خودروهای برقی داریم، باید به‌طوری برنامه‌ریزی کنیم که با ورود تکنولوژی آن، خط تشکیل خودروهای برقی در داخل سرزمین راه‌اندازی شود.

حاجی‌دلیگانی با گفتن این که “او گفت و گو تسهیل در برقی‌سازی ناوگان مورد پافشاری و اهمیت است”، او گفت: نمونه آن را داشته‌ایم که اندوخته‌گذارانی ورود کرده‌اند، اما آنقدر گیر و گرفتاری اداری برای صدور مجوزها وجود داشته‌اند و اندوخته‌گذار را دچار کاغذبازی‌های اداری کرده‌اند که هم کار انجام نشده و هم اندوخته‌گذار رفته رفته رغبت خود را از دست می‌دهد.

او همین طور گفت: حتی موردی داشته‌ایم که اندوخته گذاری عمل به واردات محدود خودروهای برقی کرده، اما این خودروها در گمرکات مانده و فرآیند ترخیص آن طویل شده است؛ لذا برقی‌سازی ناوگان حمل‌‌ونقل، بیشتر از همه نیاز به تسهیل در صدور مجوزها و افت بروکراسی اداری دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نهادهای مختلفی در دولت باید پای کار همراه شوند تا نوشته برقی‌سازی ناوگان حمل‌و نقل محقق شود، گیر کار مدیرانی می باشند که اهل ریسک نیستند و آن هم به‌خاطر ایرادات نادرستی است که بعضا برخی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی می‌گیرند و مدیران ذی‌ربط به‌جای عمل و تصمیم‌گیری، ترک‌فعل و هیچ‌کاری نکردن را انتخاب می‌کنند.

او گفت: او گفت و گو برقی‌سازی ناوگان حمل‌و نقل و افت سهم بنزین و گازوئیل در سبد حمل‌و نقل سرزمین، یک نوشته مهم است که باید به اجماع‌سازی برسیم، اما با مدیرانی روبه رو ایم که در بدنه وزارتخانه‌ها، الزام این قضیه را فهمیدن نمی کنند و در عمل اینگونه می باشند که این مطرح شد، شد و نشد هم نشد!

حاجی‌دلیگانی با گفتن این که “برقی‌سازی ناوگان حمل‌و نقل یک عمل مهم است که باید وزارتخانه‌های گوناگون همه مطالبه‌گر آن باشند”، او گفت: طلایه‌دار این حرکت باید وزارت سرزمین باشد چرا که ناوگان حمل‌و نقل عمومی که زیرمجموعه شهرداری‌های سرزمین است، برتری‌دارترین قسمت برای برقی‌سازی ناوگان است که به‌نظر من در این‌باره کوتاهی می‌شود.

او همین طور گفت: مطرح‌های مناسبی برای برقی سازی ناوگان وجود دارد و از سوی قسمت خصوصی هم پیشنهادات خوبی نقل می‌شود که باید نهادها و وزارتخانه‌ها پای کار همراه شوند تا این مطرح‌ها اجرایی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستگاه های نظارتی در جایی که سو‌منفعت گیری‌ای می‌شود باید ورود جدی داشته باشند، اما اگر در جایی او گفت و گو سوءاستفاده نقل نیست، مدیران را تشویق به اجرای کار کنند؛ درواقع مدیرانی می باشند که از عمل‌کردن می‌ترسند و ترک فعل را بر اجرایی کردن تصمیمات مهم ترجیح خواهند داد.

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در وب سایت خبری راسخ بخوانید.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع