به گزارش راسخ
به گزارش ، دهمین دوره آموزشی «مدیریت رسانه» و «توانایی محتوا» ساترا با مقصد ترقی سطح آگاهی مدیران سکوها از مقررات و ضوابط این سازمان به آخر رسید و یازدهمین دوره آن اغاز شد.
حسین زارعی، مدیرکل صدور مجوز و امور رسانههای ساترا در مراسم اختتامیه این دورهها ضمن اراعه گزارش از روال برگزاری و تعداد سکوهای شرکتکننده، بر لزوم آموزش مستمر مدیران سکوها و محتوا بهمنظور مراعات دستورالعملهای قانونی و دریافت تمدید مجوز پافشاری کرد.
وی در این مراسم او گفت: مقصد از برگزاری این دورهها آن است که سکوها و ساترا از آموزش منفعتمند شوند و تأثیر و سود در نظر گرفته شده برای برگزاری این دورهها، محقق شود. مقصد مهم برگزاری این دورهها، آشنایی شرکتکنندگان با مقررات، دستورالعملها و ضوابطی است که مدیران در محتوای سکوهای خود باید از آنها آگاه باشند.
مدیر کل صدور مجوز و امور رسانههای ساترا افزود: این دورهها فرصتی است تا شرکتکنندگان با فضای ساترا آشنا شوند. اساتید ما که زیاد تر معاونان و افرادی می باشند که بهطور مستقیم با سکوها در ساترا همکاری میکنند، تدریس این دورهها را بر مسئولیت دارند و مطابق سرفصلهای تعریف شده، آموزشهای ملزوم را اراعه خواهند کرد.
زارعی درمورد دوره آموزشی دهم برگزار شده، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی را نزدیک به سه ماه پیش با ۲۷ رسانه اغاز کردیم که ۲۳ رسانه با پیروزی آن را به آخر رساندند و چهار رسانه به دلایلی همانند تأخیر یا غیبت بیشتر از حد از این دوره حذف شدند.
وی در ادامه درمورد دوره یازدهم گفت: خوشبختانه سکوهای بیشتری از این دوره استقبال و ثبتنام کردهاند. نزدیک به ۴۶ سکو اظهار آمادگی کردهاند که ۳۵ رسانه از تهران و ۱۱ رسانه از استانها می باشند. این به معنی آن است که رسانههای تهرانی باید بهصورت حضوری در دورهها شرکت کنند و رسانههای استانها از طریق فضای مجازی در دورهها وجود خواهند داشت.
مدیرکل صدور مجوز و امور رسانههای ساترا پافشاری کرد: در کل، تا به امروز، ۲۸۹ سکو با مدیران محتوای خود در این دورهها شرکت کردهاند و برای تمدید مجوز مشکلی ندارند اما رسانههایی که در این دورهها شرکت نکردهاند، با مشکلاتی در تمدید مجوز خود مواجه خواهند شد؛ چراکه یکی از الزامات مهم تمدید مجوز فعالیت رسانه شرکت در دورههای آموزشی است.
وی اظهار کرد: آییننامه و دستورالعمل جدیدی برای دورهها آماده شده است که همراه با تقویم کلاسها در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت. در این دستورالعمل، نکات جدیدی نیز نقل شده است. بهگفتن مثال، اگر سکویی تصمیم تحول مدیر محتوا یا مدیر خود را در کمتر از دو سال داشته باشد، آموزش مدیران تازه بهصورت رایگان انجام نخواهد شد و فقط در این شرایط باید هزینه شرکت در دوره آموزشی توسط سکوها به دانشگاه صدا و سیما پرداخت شود اما بهصورت کلی غیر از این یک مورد که استثنا است، همه هزینههای دوره آموزشی توسط ساترا پرداخت میشود و هیچ یک از سکوها هیچ هزینهای بابت شرکت در دورههای آموزشی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و عکس فراگیر در فضای مجازی پرداخت نمیکنند.
زارعی در آخر او گفت: از اساتید محترمی که در دوره دهم زحمت کشیدند و در تدریس شراکت داشتند سپاس و سپاس میکنم. این چنین در دوره یازدهم، با تعدادی از همین اساتید و گروهی تازه از اساتید، انشاءالله این دوره برگزار خواهد شد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
کسب وکار
ممکن است بپسندید
-
تقسیم سیمرغ های جشنواره فیلم فجر در روز نرسیدن قاتل و وحشی_راسخ
-
روایت روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در نردبان شبکه مستند_راسخ
-
اعتراض به مردانه شدن سینما به تهیه کنندگی نرگس محمدی!_راسخ
-
جزئیاتی از برنامه های اختصاصی تلویزیون در ۲۲ بهمن_راسخ
-
توضیحات ساترا درمورد سریال تاسیان/استعلام تینا پاکروان رسید؟_راسخ