به گزارش راسخ
پارسماشین طی ماههای تازه در نقش بازوی کاملاً فعالی برای سایپا عمل کرده است. این شرکت با تشکیل سهند S و کوییک GXR-L موفق شد قسمت قابلتوجهی از تعهدات معوقه گروه سایپا را به سرانجام رساند. بعد از اغاز تشکیل پارسماشین P90 یا همان کادیلا اسبق، این شرکت اکنون خبر اراعه سهند اتوماتیک در آینده نزدیک را اظهار کرده است.
سهند اتوماتیک همانند تیپ دندهای این ماشین، سهند S، به پیشرانه M15 بهینه تجهیزاست. این پیشرانه حداکثر ۹۰ اسببخار قوت و ۱۳۷ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. این پیشرانه از استاندارد عدم انتشار کردن آلایندگی یورو ۵ پیروی میکند و در قیاس با نسخههای قبلی موتور M15، به نگهداری دقیقتری نیاز دارد.
سیستم انتقال قوت سهند اتوماتیک به گیربکس ضریب متغیر مدام یا CVT متکی است. این گیربکس بهصورت مصنوعی، ۶ دنده را برای راننده همانندسازی میکند. گیربکس CVT ششسرعته پیشازاین در ساینا اتوماتیک و کوییک اتوماتیک نیز به کار رفته است.
سیستم تعلیق سهند اتوماتیک در قیاس با سهند S تغییری نکرده است؛ ازاینرو هم چنان سیستم مکفرسون در جلو و میله پیچشی در عقب ماموریت مهار ضربات وارده را برعهده دارند. ترمزهای جلو نیز از نوع دیسکی و ترمزهای عقب از نوع کاسهای می باشند. سهند اتوماتیک با رینگهای ۱۴ اینچی آلومینیومی به دست مشتریان میرسد، درحالیکه سهند S رینگ فولادی و قالپاق پلاستیکی دارد.
امکانات و تجهیزات سهند اتوماتیک به شرح زیر می باشند:
تجهیزات ایمنی: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستمهای ایمنی ABS-ESC-EBD-TCS-HAS-BAS، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده.
تجهیزات رفاهی: سیستم تهویهمطبوع اتوماتیک، کروز کنترل و محدودکننده شدت، روکش صندلی چرم و پارچه، درگاه USB، تریم داخلی دورنگ، ۴ شیشه برقی، آینههای جانبی تاشوی برقی با گرمکن، سنسور پارک عقب، مهشکن جلو و عقب، اتولایت و دیلایت، سیستم صوتی همراه نمایشگر ۷ اینچی، دوربین عقب و آنتن کوسهای.
باید به این نوشته اشاره کنیم که سهند اتوماتیک در قالب ۲ تیپ E و L تشکیل خواهد شد. تیپ E نسخه فولآپشن این ماشین است و تیپ L آپشنهای کمتری دارد.
دسته بندی مطالب
کسب وکار