نگاهی به عملکرد تلویزیون از آغاز عملیات طوفان الاقصی

توضیحات صداوسیما درمورد “افت مخاطب”_راسخ


به گزارش راسخ

به گزارش ، روابط عمومی مرکز تحقیقات صدا و سیما در عکس العمل به گزارش ایسپا این توضیحات را اراعه کرد:

«در اردیبهشت ماه سال جاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با همکاری وزارت علوم عمل به انجام یک نظرسنجی حوالی *حالت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه های دولتی* نمود. این نظرسنجی در بین ۲۲۵۰ نفر از دانشجویان مقاطع گوناگون عمدتاً کارشناسی به طور پیمایشی انجام شده است  بخشی از نتایج این نظرسنجی که به تازگی انتشار شده است مشخص می کند دانشجویان قسمت عمده‌ای از اوقات فراغت خود را صرف گشت و گذار در فضای مجازی می کنند این چنین گوش دادن به موسیقی، معاشرت با دوستان، ورزش و … در رتبه‌های بعدی فعالیت‌های دانشجویان در اوقات فراغت قرار دارد.

این «نظرسنجی مشخص می کند اساساً تماشای فیلم و سریال جایگاه قابل توجهی در پر کردن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه های دولتی ندارد» و در برخی موارد حتی گوش دادن به پادکست بیشتر از تماشای فیلم و سریال اوقات فراغت دانشجویان را به خود تعلق می‌دهد. حال در این نظرسنجی از این اندک دانشجویانی که اظهار کرده‌اند در اوقات فراغت خود فیلم و سریال تماشا می‌کنند پرسیده شده که از چه منبعی فیلم و سریال تماشا می‌کنند؟ و نتایج مشخص می کند پاسخگویان زیاد تر از طریق دانلود و تماشا از طریق سایت‌های اینترنتی و سپس پلتفرم‌های نمایش داخلی و خارجی فیلم و سریال تماشا می‌کنند و تلویزیون در رتبه چهارم قرار دارد.

ادامه مطلب
رقابت سخت شبکه های تلویزیونی با آی فیلم/ کدام عامل در مدیریت کنداکتور از همه مهم تر است؟

در این راستا ذکر چند مسئله الزامی است:

– اساسا الگوی مصرف رسانه ای یک قشر خاص برای مثالً دانشجویان، قابل قیاس با عموم مردم و تعمیم به کل جامعه ایران نیست.

حتی ایسپا سپس از این شیطنت رسانه‌ای گفت که این نظرسنجی در بین ۲۲۵۰ نفر دانشجو انجام شده و نتایج آن قابل تعمیم به کل جامعه نیست. ولی متاسفانه این بی‌اخلاقی رسانه‌ای ادامه یافت.

– در فروردین‌ ماه یعنی چند روز قبل از اجرای این نظرسنجی دانشجویی، ایسپا در یک نظرسنجی از عموم مردم (نه یک قشر خاص همانند دانشجویان)  “مقدار مخاطب رسانه ملی را نزدیک به ۷۰ درصد خبرداد.”

ادامه مطلب
اعضای کمیته تدوین سیاست­ ها و ضوابط حاکم بر شبکه نمایش خانگی معین شدند

برای مخاطبان فهیم رسانه‌ها مبرهن است که این چنین فعالیت‌هایی نه علمی است و نه اخلاقی. یقیناً افت مخاطب تلویزیون در رقابت با فضای مجازی امری جهانی بوده و نوشته جدیدی نیست اما این جنس فعالیت‌ها به بهانه نقد مدیریت رسانه ملی مسبوق به سابقه نیست.

انتهای مطلب/

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در وب سایت خبری راسخ بخوانید.

دسته بندی مطالب
کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع