به گزارش راسخ
در دنیای امروز، یک خودروی قابل مطمعن برای رساندن شما به هر جایی که نیاز دارید، الزامی است. قابل مطمعن بودن، یا این که یک وسیله نقلیه به طور مداوم بدون توانایی نقصهای مکانیکی یا مشکلات در طول زمان چه مقدار کارکرد مساعد دارد، هم چنان یک عامل کلیدی در انتخاب برند ماشین برای خریداران است. اینفوگرافیک زیر، امتیازات قابل اعتمادترین برندهای ماشین را مشخص می کند، که توسط Consumer Reports (یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که آزمایشهای جدا گانه محصولات مصرفی را انجام میدهد و نتایج را انتشار میکند) رتبهبندی شدهاند.
خودروسازان آسیایی قابل اعتمادترین برندهای ماشین را دارند
لکسوس و تویوتا به ترتیب رتبههای اول و دوم را به گفتن قابل اعتمادترین برندهای ماشین در آخرین نسخه از این رتبهبندیها کسب کردند.

به طور کلی، خودروسازان آسیایی در معیارهای قابل مطمعن بودن در سال ۲۰۲۳ با اختلاف بسیاری پیشتاز بودند.
به طور خاص، ۶ مورد از ۱۰ تا و ۴ مورد از ۵ تا برند برتر در رتبه بندی قابل اعتمادترین خودروها در تقسیم بندی قاره ها، به طور خاص به سازندگان خودروهای ژاپنی تعلق می گیرد. برندهای آسیایی دیگر در ۳۰ رتبه برتر، برندهای کره جنوبی کیا و هیوندای بودند که به ترتیب در رتبههای ۱۰ و ۱۱ قرار گرفتند، و جنسیس در جایگاه ۱۸ قرار داشت.

خودروسازان اروپایی با امتیاز ۴۶ در تقسیم بندی قاره ای، در رتبه دوم قرار گرفتند. همراه با خودروساز بریتانیایی مینی که در رتبه سوم قرار گرفت، خودروسازان آلمانی پورشه و بیامو، برندهای اروپایی برتری بودند که به ترتیب در رتبههای هشتم و نهم قرار گرفتند.
قابل اعتمادترین برند آمریکایی بیوک می بود که در رتبه ۱۲ کلی قرار گرفت و بعد از آن تسلا و رَم به ترتیب در رتبههای ۱۴ و ۱۵ قرار داشتند.
تعیین قابل مطمعن بودن ماشین

Consumer Reports خودروها را با منفعت گیری از دادههای نظرسنجیهای اعضا و تحلیل بیشتر از ۳۳۰،۰۰۰ ماشین، رتبهبندی کرده است. خودروهای تحلیل شده شامل مدلهای سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳، با چند مدل اولیه معارفه شده ۲۰۲۴ بودند.
آنها ۲۰ محدوهی مشکلساز از مسائل کوچک همانند صدا دادن ترمزها تا نقصهای بزرگ همانند مشکلات پرهزینه موتور خارج از گارانتی یا مشکلات شارژ خودروهای الکتریکی را بازدید کردند. سپس مقدار تاثییر هر نوع مشکل را برسی کردند تا به هر ماشین، امتیازی از ۱ تا ۱۰۰ بدهند.

Consumer Reports از این اطلاعات برای اراعه رتبهبندی قابل مطمعن بودن برای هر برند خودروی مهم که در ایالات متحده فروخته میشود منفعت گیری میکند. سپس آن رتبهبندی را با دادههای جمعآوری شده از آزمایشهای پیست خود، و این چنین نتایج نظرسنجی رضایت مالکان و دادههای ایمنی ترکیب میکند تا امتیاز کلی هر برند ماشین را محاسبه کند.
امسال، Consumer Reports قسمت های مختلفی را که امکان پذیر در انواع گوناگون خودروها مشکل ساز شوند، شناسایی کرده است:
موتور احتراق داخلی (ICE): این خودروها دارای ۱۷ قسمت مشکل ساز بالقوه می باشند.
الکتریکی (EVs): این خودروها دارای ۱۲ قسمت مشکل ساز بالقوه می باشند که مشکلات سنتی موتور احتراق داخلی همانند مشکلات موتور و گیربکس را شامل نمیشوند.
هیبریدی (HEVs): این خودروها دارای ۱۹ قسمت مشکل ساز بالقوه می باشند که شامل ۱۷ مورد از خودروهای موتور احتراق داخلی و این چنین موتور الکتریکی و باتری EV است.
الکتریکی هیبریدی پلاگین (PHEVs): همه ۲۰ قسمت مشکلساز از جمله ۱۷ مورد خودروهای با موتور احتراق داخلی، و این چنین موتور الکتریکی، باتری EV و شارژ EV را شامل می شوند.

در زیر ۲۰ قسمت مشکلساز احتمالی که Consumer Reports برسی میکند، آمده است:
۱. سیستم انتقال قوت
۲. کیفیت ساخت
۳. موتور (مهم)
۴. موتور (جزئی)
۵. سیستم خنککننده موتور
۶. موتور الکتریکی
۷. باتری EV
۸. شارژ EV
۹. گیربکس (مهم)
۱۰. گیربکس (جزئی)
۱۱. سیستم رانش
۱۲. سیستم سوخترسانی
۱۳. سیستم الکتریکی
۱۴. سیستم تعلیق
۱۵. ترمزها
۱۶. سیستم اگزوز
۱۷. رنگ/تزئینات
۱۸. سر و صدا/نشتیها
۱۹. سختافزار بدنه
۲۰. لوازم جانبی الکتریکی
۲۱. الکترونیک داخل ماشین
۲۲. سیستم تهویه مطبوع
دسته بندی مطالب
کسب وکار