استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا در کربلا

استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا در کربلا_راسخ


به گزارش راسخ

کد خبر: ۲۶۷۵۷۴

تاریخ انتشار کردن: یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ – ۰۸:۳۵

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سراج۲۴؛ موکب سقا، به گفتن یکی از جایگاه‌های اراعه‌دهنده خدمات مجازی در راهپیمایی اربعین شناخته می‌شود. این موکب که به همت سازمان فضای مجازی سراج سال‌ها در خدمت زائران اربعین حسینی(ع) فعالیت کرده، امسال در حالی آماده‌ی خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) شده که از تنوع خدمات بیشتری نیز برخوردار است.

انواع خدمات موبایلی در اختیار زائران؛ از پرداخت قبوض تا ثبت‌نام در دانشگاه

بخشی از این موکب تعلق به اراعه‌ی خدماتی در عرصه تامین ارتباطات و اینترنت بای زائران دارد. مسعود افشار، مسئول غرفه خدمات موبایلی، درمورد‌ی خدمات اراعه‌شده در این غرفه او گفت: هر خدمتی که مربوط به موبایل و در تکه نرم‌افزار موبایل باشد، در این غرفه اراعه می‌شود. خرید شارژ پولی، اراعه شارژ برقی و اتصال به شبکه و اپراتورهای داخل عراق، از بین بردن مشکل مسدودی سیم‌کارت‌هایی که به علت عدم رومینگ به سقف بین‌دوره مجاز رسیدند و دیگر موارد از جمله خدماتی می باشند که در این غرفه اراعه می‌شود. در کنار این موارد خدمات فرد دیگر از قبیل تماس با موارد خاص همانند گمشدگان و افرادی که در طول سفر زمان بسیاری از افراد همراه خود بی‌خبر می باشند یا از خانواده خود در ایران بی‌خبر می باشند نیز از جمله خدمات اراعه‌شده در این غرفه است.

او گفت: در این غرفه یقیناً فعالیت‌های اختصاصی‌ی فرد دیگر هم که ناگهانی پیش آمده است، همانند ثبت‌نام دانشگاه، کرایه یا پرینت بلیت هواپیما و از این قبیل موارد هم انجام می‌شود. این تنوع خدمات در یک شیفت کاری با پنج الی ده نفر و به طور شبانه‌روزی اراعه می‌شود.

تعمیر رایگان تلفن همراه و موبایل‌های قرضی در اختیار زائران

میلاد یساری، مسئول غرفه‌ی تعمیرات موبایل در موکب سقا، به گفتن دیگر قسمت فعال در این موکب به تشریح فعالیت‌های این قسمت پرداخت و او گفت: زائران اربعین حسینی(ع) برای ربط با بستگان و اطرافیان نیاز دارند تا با ابزارهای ارتباطی خود همانند تلفن همراه با آن‌ها در تماس باشند. سلامت تلفن همراه و نگه داری کیفیت ربط در تجهیزات مورد منفعت گیری زائران یکی از نیازهایی است که در غرفه تعمیرات موبایل به آن‌ها می‌پردازیم. در این غرفه، با سرویس‌های گوناگون، ایرادات سخت‌افزاری تلفن‌های همراه را رفع می‌کنیم. یکی از مشکلات عمده‌ای که با آن روبه رو هستیم، عیب در قسمت سوکت شارژ موبایل است. علت این مشکل، هم به کثیف بودن سوکت شارژر و هم خرابی آن در تاثییر عوامل گوناگون همانند آب‌خوردگی برمی‌گردد.

مسئول این غرفه این چنین فرمود: تعمیرات ورودی هنذفری، اسپیکر و میکروفون و بعضا ال‌سی‌دی تلفن‌های همراه از دیگر مواردی است که در این غرفه انجام می‌شود. یقیناً علاوه‌بر تعمیرات تلفن همراه، تعمیر اسپیکر و باند هیآت و این چنین عینک زوار نیز، به علت یکسان بودن برخی قطعات در این وسیله‌ها با موبایل، انجام می‌شود. یقیناً برتری ما هم چنان تعمیر تلفن همراه است؛ چراکه یک وسیله ارتباطی است و زائران نیاز بیشتری به حل مشکلات آن دارند.

وی این چنین نقل کرد: در برخی موارد که تلفن‌های همراه تعمیر نشود یا فرد تلفن خود را گم کرده باشد، به طور امانی از ما یک تلفن همراه دریافت می‌کنند و بعد از منفعت گیری در همین غرفه یا در تهران به آدرسی که به او می‌دهیم، آن‌ها بازمی‌گرداند. انواع کابل و هنذفری نیز در اختیار زائران قرار می‌گیرد تا مورد منفعت گیری ایشان واقع گردد.

1724574315 535 استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا

مداحی با نوا

اپلیکیشن نوا، قسمت فرد دیگر از موکب سقا است که در آن نوای مادحین اهل بیت(ع) در دسترس عموم قرار گرفته است. این اپلیکیشن خدمات متنوع فرد دیگر نیز دارد که مهدی عباسی، از اعضای تیم گسترش‌دهنده این اپ، به تشریح آن پرداخت و او گفت: نوا نوا یک اپلیکیشن کاربردی مداحی است که نسبتا طرفدار خوبی دارد. این اپ جامع و به‌روز است و از نظر رابط کاربری کارکرد مساعد دارد. ما تودر غرفه نوا چند کار انجام می‌دهیم. یکی از کارهای ما این است که اپلیکیشن نوا را با محتوای آفلاین کپی می کنیم و در اختیار مخاطب قرار می‌دهیم. کار مهم ما این است که از نوجوانان دعوت می‌کنیم برای امام حسین(ع) مداحی کنند و بین آن‌ها قرعه‌کشی سفر به مشهد مقدس داریم. مداحی نوجوانان در اپلیکیشن نوا انتشار می‌شود.

وی فرمود: استقبال از این برنامه بیشتر از چیزی بوده که فکر می‌کردیم. جو زیاد خوبی در این برنامه راه اندازی تشکیل می‌شود و ما هم تلاش می‌کنیم این بچه‌ها را تشویق کنیم تا این راه را ادامه دهند. نوجوانان آذری، بوشهری، شمالی، مشهدی و از دیگر نقاط ایران در این برنامه شرکت کرده‌اند.

عباسی این چنین گفت: در این برنامه این چنین ما از پیرغلامان استقبال می‌کنیم و دست بوسشان هستیم. ایشان در این مراسم روضه‌خوانی می‌کنند و افراد حاضر نیز از آن منفعت‌مند خواهد شد.

1724574315 595 استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا

جدیدترین اخبار و مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعته در بخش های حوادث ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصاد و تکنولوژی ، ورزشی ، فرهنگ وهنر ایران و سایر مناطق جهان را در وب سایت خبری راسخ بخوانید.

تجسم عاشورا در میدان زنده‌ کربلا

در قسمت فرد دیگر از موکب سقا که می‌‎توان آن را از قدیمی‌ترین برنامه‌های این موکب دانست که سال‌های قبل به همت سازمان فضای مجازی سراج به راه افتاد و تا امروز طرفداران بسیاری را نیز به خود تعلق داده، به عکس کشیدن صحنه‌ی نمایش عاشورا با منفعت گیری از فناوری حقیقت مجازی است. به همین منظور حسن مختاری، مسئول غرفه نمایش سقا، به منظور توصیف این برنامه و استقبال از آن او گفت: سال‌های قبل که توفیق داشتیم تصویرنگاری از شهادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) را به نمایش بگذاریم، در انتهای این رسانه تصویری و در اوج لحظه شهادت، مخاطب رها می‌شد و زیاد بار سنگینی بر فضای سالن حاکم می بود. آن روضه‌ای که پخش می‌کردیم افراد را در فضای احساسی قرار می‌داد. تکه جدیدی که اضافه شده، شهادت حضرت علی اصغر(ع) است و دو سپس گوناگون دارد.

او گفت: یکی این که افرادی که داخل سالن می باشند از ابعاد مختلفی با عاشورا ربط برقرار می‌کنند؛ به خصوص پدر و مادرهایی که یک فرزند کوچک دارند. صحنه‌های شهادت حضرت علی اصغر(ع)، سختی و اضطراری که امام حسین(ع) تحمل می‌کند، به عکس می‌کشد. یک سپس دیگر این است که مخاطب بر روی یک اوج رها می‌شود و بار سنگینی را توانایی می‌کند و مخاطب را در آن فضا قرار می‌دهد.

مختاری اظهار داشت: در کل بسته‌ای که در این اربعین اراعه شده، کامل‌تر است؛ هرچند تا این مدت هم زیاد جای کار دارد. در آینه حتما این بسته تکمیل و بهتر خواهد شد و صوت‌های حرفه‌ای و تخصصی نیز روی آن قرار خواهد گرفت. مداحی تخصصی دو زبانه یکی از همین برنامه‌ها برای آینده این اتفاقات است.

1724574315 881 استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا

استقبال گسترده مردمی از خدمات و اجراهای موکب سقا

مختاری این چنین درمورد‌ی مقدار استقبال از این برنامه خاطر نشان کرد: استقبال از مراسم امسال زیاد خوب و زیاد بوده است و ما تلاش کردیم از همه دوستان استقبال کنیم و اجازه ندهیم فردی پشت درب بماند. یقیناً با این حال ظرفیت ما اشکار است و در برخی سانس‌ها، علیرغم تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان تلاش کردیم به نحوی آنان را پذیرا باشیم. سال‌های قبل زمان وقتی را برای آماده‌سازی فضا، ورود مراجعه‌کنندگان و خروج ایشان صرف می‌کریم که امسال تلاش بر آن می بود تا این زمان زمان به حداقل افت یابد. یقیناً گفتنی است که زمان زمان نمایش هم زیاد تر شده و این خود نیاز به مدیریت دارد. اگر مدیریت زمان را به خوبی و منظم انجام دهیم، می‌توانیم در زمان یک ساعت، پذیرای جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر باشیم. امسال برای گرما سانس‌های روز مختصر‌تر شده است ولی از هشت صبح تا دوازده ظهر چهار ساعت اجرا داریم.

مسئول غرفه نمایش سقا در این موکب در ادامه او گفت: بعدازظهرها نیز از ساعت پنج تا نماز مغرب و بعد از نماز از ساعت هشت تا دو بامداد نمایش ادامه اشکار می‌کند. در نهایت اجرای سودمند ما در روز به نزدیک به دوازده ساعت می‌رسد و روزانه از نزدیک به سه هزار و ششصد تا چهار هزار نفر میزبانی می‌کنیم. تخمین می‌زنیم که در سال پذیرای حداکثر چهل هزار زائر باشیم.

مختاری این چنین درمورد‌ی چگونگی شناخته‌شدن این برنامه در بین زائران اربعین حسینی(ع) او گفت: تبلیغات این نمایش عمدتا به طور سینه‌به‌سینه و نقلی اتفاق افتاده است و مردم خود رسانه‌ی تبلیغاتی این اتفاقات بوده‌اند. هرساله افراد شرکت‌کننده در صفحات شخصی خود در فضای مجازی، این برنامه را تبلیغ کرده‌اند و رفته رفته بر جمعیت علاقه‌مندان به آن اضافه شده است.

1724574315 560 استقبال مردمی از اپلیکیشن جامع مداحی و خدمات موکب سقا

 

دسته بندی مطالب
کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی