به گزارش راسخ
اتحادیه اروپا بعد از انجام تحقیقات اولیه خود، به شبکه اجتماعی ایکس «ایلان ماسک» هشدار داده است که به گمان زیادً با جریمههای سنگینی روبه رو خواهد شد. کمیسیون اروپا میگوید سیستم تیک آبی این پلتفرم فریبنده و ناقض قوانین رسانههای اجتماعی است. ایلان ماسک نیز به این ادعاها جواب داده است و میخواهد با کمیسیون اروپا در دادگاه مقابله کند.
بر پایه گزارش گاردین، کمیسیون اروپا با اظهار یافتههای تحقیقات اولیه خود، او گفت که ایکس با قانون خدمات دیجیتال (DSA) مطابقت ندارد. در صورت قبول این یافتهها، ایکس با جریمهای معادل ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود روبه رو خواهد شد. ایلان ماسک نیز جواب داده است: «ما مشتاقانه چشم به راه یک نبرد عمومی در دادگاه هستیم.»
کشمکش اتحادیه اروپا با ایکس و ایلان ماسک
قانونگذاران اروپایی میگویند وقتی که ایلان ماسک بعد از خرید توییتر در اواخر سال ۲۰۲۲، سیستم قبول تیک آبی را مجدد راهاندازی کرد، به هر فردی اجازه داد تا با پرداخت پول، این نشان محبوب را دریافت کند. این کار تبدیل پرشدن این پلتفرم با حسابهای جعلی و انبوهی از اطلاعات گمراهکننده با تیک آبی شده است.
کمیسیون در یافتههای خود میگوید: «این کار بر توانایی کاربران برای تصمیمگیری آزادانه و آگاهانه درمورد اعتبار حسابها و محتوایی که با آنها در تعامل می باشند تأثیر منفی گذاشته است. شواهدی مبنی بر سوءاستفاده عوامل مخرب با «حساب تأییدشده» برای فریب کاربران وجود دارد.»
ایلان ماسک نیز بهتازگی در ایکس مدعی دریافت و رد نظر عجیبی از کمیسیون اروپا شده است:
«کمیسیون اروپا یک خرید وفروش سری غیرقانونی را به ایکس نظر کرد: اگر ما بیسروصدا او گفتوگوها را بدون این که به فردی بگوییم سانسور کنیم، آنها ما را جریمه نمیکنند. پلتفرمهای دیگر این خرید وفروش را پذیرفتند.»
ماسک این چنین او گفت: «مشتاقانه چشم به راه یک نبرد عمومی در دادگاه هستیم تا مردم اروپا بتوانند حقیقت را بدانند.»
«تیری برتون» از کمیسیون اروپا نیز در جواب به اظهارات ماسک او گفت نظر مصالحه مطابق رویههای قانونی اراعه شده است:
«هیچ «خرید وفروش محرمانهای» وجود نداشته است و هیچ زمان نیز وجود نخواهد داشت. DSA به ایکس و هر پلتفرم بزرگ فرد دیگر امکان اراعه تعهدات برای حلوفصل یک پرونده را میدهد.»
یقیناً تحقیقات اتحادیه اروپا فقطً به تیکهای آبی محدود نیست، بر پایه قانون تازه DSA، ایکس باید یک پایگاه داده از همه تبلیغات دیجیتالی خود، با جزئیاتی درمورد این که چه فردی تبلیغات را خواست داده و مخاطب مقصد آن چه افرادی می باشند، انتشار کند. اما محققان اتحادیه اروپا میگویند که پایگاه داده تبلیغات ایکس «قابل جستجو و قابل مطمعن» نیست و تبلیغاتی وجود دارند که دارای مطلبهای زیان اور می باشند و گروههای صدمهپذیر را مقصد قرار خواهند داد.
دسته بندی مطالب
کسب وکار