به گزارش راسخ
شرکت تبلیغات دیجیتال «تپسل» خبرداد در روز جمعه (۱۷ فروردینماه) حوالی ساعت ۲۰:۴۰، دامنه api.tapsell.ir بدون اخطار قبلی، از سوی نهادی نامعلوم فیلتر شده است.
تپسل در بیانیهای که در این رابطه در اختیار دیجیاتو قرار داده، نوشته است: «این فیلترینگ درحالی رخ داده که نه اخطار قبلی به این شرکت داده شده می بود و نه مدیران، آن نهاد فیلترکننده را میشناسند.»
تپسل میگوید بعد از نزدیک به ۲ ساعت بازدید، درنهایت در ساعت ۲۲:۵۰ یقین شده است که قضیه داخلی نیست و این مشکل مشخصاً به علت فیلترینگ رخ داده است.
این شرکت تبلیغات دیجیتال در اعتراض به این شیوه برخورد حرف های: «تپسل بهگفتن بزرگترین شرکت تبلیغات دیجیتال ایرانی، روزانه ۱.۵ میلیارد ایمپرشن تبلیغاتی در پلتفرمهای ناشرین نمایش میدهد و به باور ما، این چنین برخوردهایی نهتنها یک اجحاف بزرگ در حق بدنه اقتصاد دیجیتال و تپسل محسوب میشود، بلکه ضایعکننده حق ۷۰ هزار تبلیغدهنده و ۱۴۳ هزار ناشری است که به تپسل بهگفتن یک کسبوکار ۱۰ ساله مطمعن کردهاند.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «در شرایطی که بهواسطه تحریمها همه راههای درآمدزایی اقتصاد دیجیتال از تبلیغات بسته شده، ما با راهاندازی «تپسل پلاس» توانستهایم برای ناشران ایرانی درآمدزایی دلاری تشکیل کنیم و امروز با این اتفاق شوکهکننده، نمیدانیم چهفردی قرار است پاسخگوی ضرری باشد که به همه این ذینفعان داخل شده است.»
تپسل در قسمت فرد دیگر از این بیانیه حرف های این اتفاق بیشتر از آنکه شوکهکننده باشد، ناامیدکننده است: «تپسل در ۱۰ سال فعالیت خود مدام تلاش کرده تا در شرایط سخت فعالیت اقتصادی در ایران و بحران مهاجرت نیروهای متخصص، با فعالیت شفاف، صادقانه و مؤثر برای بزرگکردن اقتصاد دیجیتال ایران بکوشد و اکنون باید او گفت که فیلترشدن در ساعات پایانی یک روز تعطیل، آن هم بدون اظهار قبلی و علت اشکار، زیاد تر از این که شوکهکننده باشد، ناامیدکننده است.»
این شرکت در این بیانیه این چنین از نهادهای وابسته سؤالی پرسیده: «سوال ما از نهادهای ذیربط این است که چهفردی زیان مالی و اعتباری که در پی این اتفاق به تپسل و ناشران ما داخل شده، تقبل خواهد کرد؟ دولت؟ وزارت ارتباطات؟ شرکت زیرساخت یا کارمند زیرساخت؟ چرا که تا این مدت برای ما اشکار نیست که قصوری رخ داده یا این اتفاق یک تصمیم سلیقهای و شخصی بوده است.»
تپسل در انتها از پیگیری قانونی این قضیه حرف های است: «درنهایت این که توقع ما بهگفتن یک برند ۱۰ ساله از نهادهای ذیربط، پایبندی به ساختار قانونی است و ما تا آخرین لحظه بهصورت قانونی پیگیر علت این عمل خواهیم می بود تا افرادی را که حاضرند با این رفتارهای سلیقهای و شخصی به این شکل به ساختار اقتصاد دیجیتال ایران لطمه بزنند، به مردم بشناسانیم.»
دسته بندی مطالب
کسب وکار