اسپاتیفای خبرداد که این سرویس اکنون بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. مطابق گزارش درآمد سهماهه چهارم سال ۲۰۲۳ این شرکت، در این سهماهه ۲۸ میلیون کاربر اضافه شدهاند که دومین جذب بزرگ فصلی در تاریخ این شرکت محسوب میبشود. این چنین اسپاتیفای اکنون ۲۳۶ میلیون مشترک پریمیوم دارد که نسبت به سهماهه قبل ۴ درصد افزایش یافته است.
بر پایه گزارش ورج، تعداد کل کاربران فعال ماهانه اسپاتیفای با ۵ درصد افزایش به ۶۰۲ میلیون نفر رسیده است. این شرکت مستقر در سوئد خبرداد که اکنون، این پلتفرم بیشتر از ۲۳۶ میلیون کاربر پریمیوم دارد که رشد سالانه ۱۵ درصدی را مشخص می کند. در سال ۲۰۲۳ اسپاتیفای برای اولینبار قیمتهای اشتراک پریمیوم خود را در ایالات متحده از ۹.۹۹ دلار در ماه به ۱۰.۹۹ دلار افزایش داد. یقیناً به حرف های این شرکت این رشد مشترکان مربوط به دیگر کشورها و آمریکای لاتین است که ۳۵ درصد از کل کاربران پریمیوم را راه اندازی خواهند داد.
رشد کاربران اسپاتیفای در سال ۲۰۲۳
اسپاتیفای در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل ۳.۷ میلیارد یورو درآمد کسب کرد. زیان عملیاتی این شرکت ۷۵ میلیون یورو بوده که کمتر از زیان ۲۳۱ میلیون یورویی در سال قبل برای زمان شبیه است. این چنین درآمد تبلیغاتی این شرکت با ۱۲ درصد رشد سالانه به بیشترین رقم تاریخ این شرکت یعنی ۵۰۱ میلیون یورو رسیده است.
میانگین درآمد از هر کاربر نیز افزایش یافته است و اکنون به ۴.۶۰ یورو رسیده، در سهماهه قبل این رقم ۴.۳۴ یورو و در سهماهه شبیه سال قبل ۴.۵۵ یورو بوده است.
این شرکت اخیراً به علت انتقادهای مداوم از سیاستهای تازه اپ استور اپل خبرساز شده است. اپل تصمیم دارد از شرکتهایی که میخواهند اپلیکیشنها را بهصورت سایدلودینگ توزیع کند، کارمزد دریافت کند. اشکار نیست که آیا این رابطه پرتنش ارتباطی با امتناع اسپاتیفای از اراعه اپلیکیشن اختصاصی برای هدست ویژن پرو اپل دارد یا خیر.