برند چینی – انگلیسی ام جی، از جمله نامهای محبوب در بازار ماشین ایران به شمار میآید. خودروهای ام جی بعد از غیبت چندساله، اکنون با فرداموتورز به بازار ایران بازگشتهاند. این شرکت در نمایشگاه ماشین تهران از دو سدان ام جی ۵ و ام جی GT رونمایی کرد. این خودروها به طور وارداتی در بازار ایران اراعه خواهند شد.
این چنین بخوانید: بازدید یک روزه ام جی ۳۶۰ توربو؛ سدانی دلنشین که قربانی تحریم صنعت ماشین شد
بازدید ام جی ۵
ام جی ۵ یک سدان اقتصادی است که رقیبی برای خودروهای اتوماتیک وارداتی، داخلی و مونتاژی محسوب خواهد شد. طراحی این ماشین ساده و در عین حال همه پسند است. ظاهر ام جی ۵ شباهت تعداد بسیاری به آریزو ۵ دارد و حتی امکان پذیر این دو ماشین را به علت شباهت زیاد نمای عقب آنها، با یکدیگر نادرست بگیرید. کابین این ماشین نیز یک سدان اقتصادی را به نمایش میگذارد. ابزارها و ادوات کابین به سادگی طراحی شدهاند و تعدد بالای دکمههای فیزیکی، کنترل آنها را برای کاربر آسان میکند.
ام جی ۵ در قسمت مشخصات فنی نیز همانند ظاهرش اقتصادی ظاهر میبشود. زیر کاپوت این ماشین موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۸ اسببخار قوت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور قرار دارد. گیربکس اتوماتیک CVT نیز ماموریت انتقال قوت را به چرخهای جلو در این ماشین برعهده دارد. ام جی ۵ در دورههای قبلی واردات ماشین به بازار ایران اراعه نشده می بود اما میتوان آن را هم سطح ام جی ۳۵۰ و ام جی ۳۶۰ قدیمی دانست. دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه، کروز کنترل ساده، سیستم صوتی به همراه نمایشگر ۱۰ اینچی، دستیار صوتی، سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده، ترمز پارک برقی و اتوهلد از جمله امکانات ام جی ۵ به شمار میآیند.
نگاهی به ام جی GT
دیگر ماشین وارداتی فردا موتورز از برند MG، ام جی GT است که یک سدان اسپرت محسوب میبشود. نسل قبل این ماشین طی دورههای قبلی واردات ماشین به ایران رسید و توانست در مدتی مختصر، دقت برخی مشتریان را به خود جلب کند. نسل تازه ام جی GT به وضوح یک ماشین آسیایی و اسپرت را به نمایش میگذارد، یقیناً مطرح چراغهای عقب آن تا حد بسیاری به مدلهای قبلی ام جی شباهت دارد. کابین ام جی GT نیز در قیاس با ام جی ۵، طراحی مدرنتری دارد و به خودروهای امروزی زیاد تر همانند است.
ام جی GT خودرویی نیرومندتر و یقیناً گرانتر از ام جی ۵ خواهد می بود. این ماشین به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر تجهیزاست که حداکثر ۱۷۳ اسببخار قوت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز ماموریت انتقال قوت را به چرخهای جلو این ماشین برعهده دارد. امکانات ام جی GT نیز نسبت به ام جی ۵ زیاد تر می باشند و انتظار داریم تا نسخههای وارداتی این ماشین به دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم تجهیزشوند. ام جی GT بعد از ورود به بازار ایران، رقیبی برای آریزو ۵ اسپرت، ریسپکت پرایم تیپ ۲ و کی ام سی J7 خواهد می بود.